Om du som medlem upplever problem med ditt fönster finns här information om hur du kan gå till väga.

Gå in på eftermarknad.inwido.se och välj privatkund. Fyll i webbformulär för reklamation. Du måste fylla i lite nummer som finns på en etikett, specifikt för varje fönster/dörr, sitter vid gångjärnen. Ett tips är att du plåtar av innan och sparar tills du i framtiden behöver.  Exempel se bifogad bild nedan. Det som skall skrivas in är ID nummer, de 2 översta raderna.

Om du inte har tillgång till dator, eller du inte kan komma åt etiketten kan du ringa till Inwido Försäljnings AB vx 010-4514000. och prata med ”service avdelningen” Du måste alltid ange ordernumren ovan (”10786505+10786529så att de hittar rätt). Helst även dina 2 koder på ditt aktuella fönsters etikett. En reklamationsorder hamnar hos deras avdelning (Wisy Projekt Vetlanda) som bedömer och skickar en mottagningsbekräftelse ”Wisy projekt / ÅF Astral AB”.

En serviceorder skickas till utförande entreprenadfirma som skickar tekniker. I tidigare fall har det varit Almgren & Stenbom som kommit och fixat det. 

Läs också dokumenten  Skötsel och underhåll och Att tänka på vid öppning av fönster 

______________________________________________________________

Sidan reviderad: 2018-09-15